بیش از 40 ایده بسته بندی خلاقانه که الهام بخش و نوآورانه هستند
غیر معمول نیست که کلمه “بسته بندی” را با محافظت از یک محصول مرتبط کنیم. اما این روزها طراحی بسته بندی اشکال مختلفی دارد. در حالی که بسیاری در واقع مسیر عملکردی ایمن نگه داشتن محصولات را دنبال می کنند، برخی دیگر از بسته بندی برای سرگرمی و کمک به برندها در نظر مشتریان استفاده می کنند.
از رنگهای ختثی گرفته تا جزئیات عجیب و غریب که حال و هوا را تغییر می دهند، طرحهایی که مشتریان این روزها به سمت آن گرایش دارند و به با اهمیت بودن بستهبندی خلاقانه اشاره میکنند.
چرا طراحی بسته بندی خوب مهم است
به فروش محصول شما کمک می کند
با افزایش فروش آنلاین، بسته بندی به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه خرید تبدیل می شود. در واقع، 40 درصد از مشتریان می گویند که تنها در صورتی محصولی را می خرند که در یک بسته بندی کادو مانند و درجه یک باشد .
در کنار عملکرد، بسته بندی خلاقانه به فروش محصولات کمک می کند. کنجکاوها را به خریداران تبدیل می کند. این روش به پر کردن شکافی که یک تجربه خرید فیزیکی ایجاد کرده است کمک می کند و مشتریان را با برندها در ارتباط نگه می دارد.
آن را در ذهن نگه می دارد
طراحی بسته بندی عالی می تواند یک تجربه مثبت برای مشتریان شما ایجاد کند. تجربه باز کردن کالا به بخشی از تجربه محصول تبدیل شده است. بنابراین جای تعجب نیست که هرچه طراحی بسته بندی به یاد ماندنی تر باشد، مشتریان احتمال بیشتری دارد که برند شما را در ذهن نگه دارند.
این توسعه برند شماست
بسته بندی شما راهی موثر برای نمایش برند شماست. منسجم نگه داشتن طراحی شما در لوگو، بسته بندی و وب سایت (در میان سایر موارد) یک راه مطمئن برای اینکه مشتری شما برند، ارزش ها و هدف شما را بشناسد است. طراحی بسته بندی خلاقانه به محصول شما کمک می کند تا فراتر از موقعیت مکانی شما شناخته شود و مشتریان جدیدی را جذب کند که در غیر این صورت نمی توانستید از نظر فیزیکی به آنها دسترسی پیدا کنید.
ایدههای خلاقانه بستهبندی که میتوانید در مورد آن غوغا کنید
باهوش و کمیک
بازی با کلمات و رفتار خنده دار با محصول موجب می شود آن را بیشتر به یاد ماندنی کند. این مثالهای هوشمندانه از استفاده از اصطلاحات رایج و قرار دادن استراتژیک تصاویر که محصولات را ارتقا میدهد را ببینید:
عجیب و غریب و کودکانه
تصاویری از تخیل کودکانه که برند شما را بازیگوش و زنده نگه می دارد، یکی دیگر از ایده های خلاقانه طراحی بسته بندی است. این نمونه های عجیب و غریب را ببینید که تضمینی برای نشان دادن لبخند بر لبان مشتری است و آنها را به فکر خرید محصول می اندازد.
یک اشاره کنید
ارائه یک اشاره به محصول شما همیشه یک ایده عالی است، به خصوص که می تواند بر تصمیم خرید مشتریان شما تأثیر بگذارد. همانطور که این طرحها نشان میدهند، افزودن صفحات شفاف و جزئیات برششده، هم به عنوان عناصر کاربردی و هم خلاقانه در بستهبندی عمل میکند.
روشن و ارگانیک
طراحی هایی با الهام از طبیعت مدتی است که رواج پیدا کرده اند اما این بار از طریق لبههای نرمتر و خمیدهتر – حبابها، امواج و اشکال دایرهای و رنگآمیزی خارج از خطوط، بهروزرسانی میشود.
عملکردی
برخی از ایدههای خلاقانه بستهبندی، منطق یکسانی را به کار میگیرند و همه ما را با طراحیهای هوشمندانه و نوآورانه که نه تنها محافظت میکنند، بلکه به مشتریان کمک میکنند تا با محصول بهتر تعامل کنند یا هدف دوم را دنبال میکنند، خوشحال میکنند.
غیر متعارف
محصول خود را به روش های شگفت انگیز و غیرقابل تصوری ارائه دهید!
این ایدههای بستهبندی غیرمتعارف توجه مشتری را جلب میکند، به تجربه مشتری میافزاید و برند شما را در ذهن نگه میدارد. به علاوه این ایده های بسته بندی خلاقانه مطمئناً هیجان انگیز هستند.
لذت هندسی
اشکال هندسی راحتی آشنایی را برای مشتریان فراهم می کند. اما این بار، این اشکال با ترکیب تصاویر دقیق یا اضافه کردن الگوهای درون شکلها، مانند طراحی بستهبندی آب نبات CBD monostudio، به سطح بعدی میرسند.
طراحی مینیمالیستی
در این دنیای جدید پر هرج و مرج که ما روزانه با چیزهای زیادی سر و کار داریم، گاهی تنها چیزی که نیاز داریم یک مهلت است. پس جای تعجب نیست که برندها سایههای ملایمتر، کمرنگتر و خطوط تمیز را برای طرحهای بستهبندی خود انتخاب میکنند، زیرا لحظات آرامشبخش و خوبی را به مشتریان القا میکنند.
برخی از این نمونههای بستهبندی خلاق، رنگهای پاستلی را نسبت به همتایان خود انتخاب میکنند. برخی دیگر خود را به استفاده از بیش از 2 رنگ در بسته بندی خود محدود می کنند تا چشم را بیش از حد تحریک نکنند. و برخی از خطوط صاف و روان به جای لبه های ناهموار در تصاویر خود برای انتقال آرامش و نرمی استفاده می کنند.
رنگ gradient
این روند به نوستالژی Y2K که در چند سال اخیر شاهد آن بوده ایم بازمی گردد. به ترکیب رنگ های ملایم تری مانند صورتی، آبی و بنفش فکر کنید. جلوه های ترکیب رنگ های ترکیبی چشم نوازی هستند که ظاهر و احساسی روان دارند.
بسته بندی بافت
با تبدیل شدن بیشتر و بیشتر دسترسی به بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند طراحی، منطقی است که شاهد افزایش استفاده از بافت در مواد بسته بندی باشیم. به جزئیات برجسته، برش ها و افزودن مواد اضافی به سطح صاف بسته بندی فکر کنید.
از اینجا به کجا؟
طراحی بستهبندی خلاق قطعاً چیزی است که برندهای بیشتری روی آن سرمایهگذاری میکنند. و طبیعتاً فرصتهای بیشتری را برای نوآوری و اصالت در طراحیهای بستهبندی امروزی باز میکند.
1 نظر
به گفتگو بپوندید و نظر خود را به ما بگویید.
حیلی عالی ، ممنون