چهار ورژن لوگو که هر برندی باید بداند

در حالی که یک لوگو بیان بصری منحصر به فرد از نام تجاری شما است، می تواند – و باید – اشکال مختلفی به خود بگیرد. اینجاست که تغییرات لوگو وارد می شود. تنوع لوگو نسخه جایگزینی از طراحی لوگوی اصلی شما است. تنوع به برند شما این توانایی را می دهد که در بسیاری از تنظیمات منسجم، سازگار و قابل تشخیص باشد.

به این موضوع فکر کنید: یک تصویر رسانه اجتماعی، یک وب سایت و یک کارت ویزیت ممکن است به آرم های مختلف در اشکال و سبک های مختلف نیاز داشته باشد. به جای تکیه بر یک لوگوی انحصاری برای انجام همه کارها، برند شما می تواند با ایجاد چندین تنوع لوگو انعطاف پذیری داشته باشد.

هر برندی می تواند از تغییرات لوگو بهره مند شود، اما برخی از برندها نسبت به سایرین به تنوع بیشتری نیاز دارند. این بستگی به سبک لوگوی شما و ژانر و نیازهای تجاری شما دارد. ما به چهار نوع کلیدی از تغییرات لوگو-اصلی، ثانویه، علامت فرعی و فاویکون خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم دریابید به کدام یک نیاز دارید.

لوگوی اصل

ایجاد تغییرات لوگوی شما با توسعه لوگوی اصلی شما آغاز می شود. این کامل ترین و پیچیده ترین لوگوی شماست. همچنین این موردی است که بیشتر از همه از آن استفاده خواهید کرد. لوگوی اصلی لوگویی است که شامل بیشترین جزئیات، مانند نام تجاری، برچسب و تاریخ تاسیس است. از تابلوهای جسورانه گرفته تا تی شرت های شرکتی، لوگوی اصلی نمایانگر جلوه و مرکز شخصیت شما به عنوان یک برند است.

لوگوهای اصلی اغلب افقی هستند، اما می تواند بسته به طرح و موضوع متفاوت باشد.  اگر لوگوی اصلی شما حاوی رنگ است، فراموش نکنید که یک نسخه سیاه و سفید نیز در دسترس داشته باشید.

برای تاکید بر اهمیت لوگوی اصلی خود، اطمینان حاصل کنید که همیشه فضایی برای تنفس داشته باشد و دیگر عناصر طراحی بر آن چیره نشود. لوگوی اصلی باید جذاب، به یاد ماندنی و سازگار باشد. مطمئن شوید که در هدر وب سایت به همان اندازه که در چاپ بزرگ ظاهر می شود زیبا به نظر می رسد.

اکثر برندها برای ثبات روی یک لوگوی اصلی قرار می گیرند. با این حال، گهگاه شاهد استثناهای منحصر به فردی مانند آدیداس خواهیم بود. این برند دارای سه لوگوی اصلی است که بسته به مجموعه به جای یکدیگر استفاده می شود. آنها انسجام خود را با استفاده از فونت یکسان و ادامه سه خط امضای خود در هر لوگو حفظ می کنند. این یک رویکرد غیرمعمول است که برای اکثر برندها کار نمی کند، به خصوص اگر هنوز در حال رشد کسب و کار خود هستید. اما آدیداس به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ پوشاک ورزشی در سراسر جهان، مجوز دریافت می کند.

به جای مسیر آدیداس، اکثر برندها یک لوگوی اصلی که دارای چندین تنوع است، مانند ثانویه، علامت فرعی یا فاویکون استفاده می‌کنند که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

لوگوی ثانویه

هنگامی که لوگوی اصلی خود را ایجاد کردید، نوبت به ایجاد یک لوگوی ثانویه می رسد. هدف اصلی یک لوگوی ثانویه این است که باید چیدمانی متفاوت از نسخه اولیه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر لوگوی اصلی شما افقی با نمادی در مجاورت کلمات است، لوگوی ثانویه را می توان با نمادی در بالا یا پایین کلمات روی هم قرار داد.

لوگوی ثانویه را به عنوان بازتابی از لوگوی اولیه در نظر بگیرید. باید فونت های یکسان، وزن آهک یکسان و زیبایی شناسی کلی یکسانی داشته باشد تا شخصیت برند شما را به روشی ثابت حفظ کند. لوگوی ثانویه برای مواقعی مفید خواهد بود که فضا کمی محدود است یا اگر فضا با لوگوی اصلی شما مناسب نیست.

مکان‌های مختلف شرایط فضای متفاوتی برای لوگو دارند، به عنوان مثال، یک لوگوی افقی ممکن است برای یک الگوی سربرگ یا کارت ویزیت مناسب‌تر باشد. یا یک تصویر نمایه رسانه های اجتماعی ممکن است برای یک لوگوی عمودی و انباشته مناسب تر باشد. از این نظر، لوگوی ثانویه شما برای پشتیبانی و پر کردن شکاف هایی است که لوگوی اصلی شما در آن جا نمی شود یا بهترین به نظر نمی رسد.

علامت فرعی

هنگامی که لوگوی اصلی و ثانویه شما درست تنظیم شد، مهم است که علامت فرعی خود را ایجاد کنید. این ساده‌ترین و فشرده‌ترین نوع لوگو است و در مواقعی که نیاز دارید یک لوگو را در یک فضای کوچک، چه به صورت چاپی و چه دیجیتال، قرار دهید، مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید: قرار نیست همه لوگوهای اولیه و ثانویه کوچک شوند. در این زمان است که یک علامت فرعی به کار خواهد آمد.

دو نوع متداول زیرعلامت ها، دایره هایی هستند که حاوی متن و یا نمادها هستند، یا علامت فرعی که صرفاً یک نماد است. بسته به اندازه و چیدمان لوگوهای اولیه و ثانویه، ممکن است نیاز به علامت فرعی داشته باشید یا نداشته باشید، اما در صورت شک، داشتن آن خوب است.

در چاپ، علامت‌های فرعی به‌عنوان پاورقی یا واترمارک رایج هستند و همچنین یک برچسب عالی ایجاد می‌کنند. در فضاهای دیجیتال، یک علامت فرعی به عنوان یک آواتار رسانه های اجتماعی یا در مواقع دیگری که نیاز به استفاده از لوگوی خود دارید، اما می خواهید ظریف تر به نظر برسد، عالی است.

فاوآیکن

آخرین اما نه کم اهمیت، ایجاد یک فاویکون بخش مفیدی از توسعه تغییرات لوگو است. فاویکون یک نماد کوچک است که در بالای مرورگر اینترنت قرار دارد. اغلب فقط یک نماد است اما بسته به طرح و چیدمان می تواند چند حرف را نیز در خود جای دهد.

هدف فاویکون ایجاد یادآوری بصری از هویت برند است. برای کسانی که چندین برگه را به طور همزمان باز نگه می دارند، یک فاویکون می تواند به مشتری یا کاربر شما کمک کند تا وب سایت شما را به راحتی پیدا کند. به آن به عنوان بهترین هر دو جهان نگاه کنید. با استفاده از فاویکون، بازدیدکنندگان می توانند به سرعت وب سایت شما را پیدا کنند.

ممکن است فاویکون همیشه برای برند شما ضروری نباشد، اما مطمئناً می‌تواند مفید باشد زیرا می‌تواند به عنوان نماد برنامه نیز کارایی مضاعف داشته باشد. به برنامه های متعدد روی تلفن خود فکر کنید و اینکه چگونه برخی از نمادها بیشتر از بقیه برجسته هستند. نمادی که به خوبی طراحی شده باشد به خوبی به شما کمک می کند و تأثیر مثبتی بر برند شما به عنوان یک کل می گذارد.

افکار خود را به اشتراک گذارید