4مرحله برندسازی چیست؟
ایجاد یک نام تجاری قوی که درک روشنی از علایق، نیازهای مخاطبان هدف و نحوه برآورده کردن آنها که هم مورد استقبال مشتریان فعلی شما باشد و هم مشتریان جدید را جذب کند، کار بدی نیست. ایجاد برندینگ جدید شما روزنه ای خواهد بود برای آسانتر کردن کارها و ارتباط بهتر با مخاطبان.
ما چهار مرحله داریم که کلید ایجاد یک برند موفق است.
1. برند خود را درک کنید
اساس یک برند قوی همه به درک مشترک از هدف محصول یا خدمات مربوط می شود: کاری که انجام می دهد، چگونه آن را انجام می دهد و تعداد بی شماری از ویژگی های دیگر منحصر به فرد برای کسب و کار شما.
یکی از بهترین راهها برای شروع مرحله «ادراکی» برندسازی شما این است که با کارمندان، مشتریان و سهامداران خود در مورد نحوه درک آنها از کاری که انجام میدهید صحبت کنید.
میتوانید نظرسنجیهایی انجام دهید یا مستقیماً با آنها صحبت کنید و ببینید آیا با ایدههای آنها مطابقت دارد یا خیر. از آنجا، میتوانید نام تجاری خود را به گونهای تنظیم کنید که چگونه دیگران به برند شما نگاه میکنند.
2. یک چشم انداز ایجاد کنید
چشم انداز برند شما به این بستگی دارد که چگونه در زندگی افرادی که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، جا می گیرید.
یک برند موفق چشم اندازی خواهد داشت که به شدت با هدف آن مطابقت دارد. هدف چشم انداز برند این است که به مشتریان و مخاطبان بالقوه کمک کند تا بفهمند برند چه کاری انجام می دهد، اهداف آینده آن چیست و چگونه این اهداف با زندگی و نیازهای مشتری مطابقت دارند.
3. ارزش های خود را تعریف کنید
ارزش های برند شما نباید منحصر به فرد باشد. چیزی که برندهای قوی را از برندهای ضعیف متمایز می کند این است که آنها واقعاً چقدر این ارزش ها را تجسم می دهند، چقدر خوب به مخاطبان برند منتقل می شوند و مخاطب چقدر به آنها پاسخ می دهد.
بنابراین، برای مثال، اگر یکی از ارزشهای برند شما گسترده بودن آن است، باید روی برندسازی، موارد بازاریابی و همه ارتباطات خارجی – از جمله ایمیلهای داخلی و خارجی، پستهای اجتماعی و بستهبندی و… تمرکز کنید.
4. شخصیت خود را بسازید
شخصیت برند شما باید طوری طراحی شود که مخاطب هدف شما را جذب کند. برندهای سبک زندگی گاه به گاه می توانند شخصیتی را تجسم کنند که مشتری آنها ممکن است بخواهد با آن دوست شود، در حالی که برندهای B2B ممکن است با شخصیت حرفه ای که به عنوان یک فرد آگاه و قابل اعتماد برای تجارت با او ظاهر می شود، بهتر عمل کنند.
شخصیت برند شما هر چه باشد، باید از طریق طراحی، ارتباطات، لحن و زبانی که در داخل و خارج از آن استفاده می کنید، مشخص باشد. مطمئن شوید که شخصیت برند شما در هر کاری که انجام می دهید وجود دارد.
اکنون که چهار مرحله برندسازی خود را بررسی کرده اید، شانس بیشتری برای برقراری ارتباط موفقیت آمیز با نام تجاری خود خواهید داشت. وقتی شرکت شما مطابق با ارزش ها، چشم انداز و شخصیت شما باشد، به بخشی از تجارت شما تبدیل می شود و برای مخاطبان قابل باورتر است.